Beste Leden, ouders en verzorgers,

Naar aanleiding van de nieuwe informatie die vandaag door het Ministerie van Volksgezondheid en Welzijn en Sport (VWS), het Rijksinstituut voor Volksgezondheid, Milieu (RIVM) en de Nederlandse BasketbalBond (NBB) naar buiten is gebracht, worden alle competitiewedstrijden en trainingen tot nader order én in elk geval t/m 31 maart afgelast. Daarmee volgt BV Voorne de richtlijnen van de Nederlandse Basketball Bond, de Dutch Basketball League en NOC*NSF om tot die datum geen sportwedstrijden te organiseren. BV Voorne heeft er zelf voor gekozen om ook alle trainingen te annuleren.

Eén van de dringende aanvullende maatregelen die VWS en het RIVM aanbevelen, om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, is geen evenementen meer te organiseren waarbij meer dan honderd mensen samen komen. Voor BV Voorne betekend dit dat het verenigingsuitje naar Feyenoord basketbal gepland voor komende zondag 15 maart niet doorgaat.

De komende periode zal aan de hand van het dan geadviseerde beleid worden bekeken in hoeverre wedstrijden – indien van belang voor het verloop van de competitie – moeten en kunnen worden ingehaald en trainingen hervat.

Jelle Jippe Holwerda Voorzitter BV Voorne